Twoja sugestia

Liberty Ubezpieczenia stało się częścią AXA Ubezpieczenia TUiR S.A.

Marka handlowa Liberty Ubezpieczenia jest używana przez AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. na podstawie umowy zawartej w związku z nabyciem portfela ubezpieczeń Liberty Seguros, Compania de Seguros y Reaseguros S.A. Oddział w Polsce. Używanie znaku towarowego Liberty Ubezpieczenia nie oznacza, że stroną umowy ubezpieczenia jest Liberty Seguros, ani że Liberty Seguros ponosi odpowiedzialność z jej tytułu.

Poradniki

  • Jak wybrać najlepsze ubezpieczenie dla restauratora?


Ubezpieczenie dla restauratora w 5 krokach

Prowadząc własną restaurację czy hotel, powinniśmy pomyśleć o ubezpieczeniu swojego biznesu. Branża HoReCa jest bowiem w szczególności narażona na szereg przykrych sytuacji, w wyniku których właściciele firm mogą być zmuszeni do wypłaty odszkodowania swoim klientom. Może się przecież zdarzyć, że klient dozna zatrucia pokarmowego lub też z szatni zostanie skradzione jego mienie, za które będziemy ponosić odpowiedzialność. Jak ochronić się przed tego rodzaju konsekwencjami?

1. Niezbędna ochrona – OC

Absolutną podstawą dla branży restauracyjno-hotelarskiej jest posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia. Tego typu polisa zabezpiecza przedsiębiorcę przed skutkami finansowymi roszczeń wynikających z prowadzenia działalności w sytuacji, gdy dojdzie do szkody osobowej lub rzeczowej. Najlepiej jeśli zakres polisy można poszerzyć o ochronę na wypadek szkód doznanych przez klientów na skutek zatruć pokarmowych. Użytecznym zakresem dodatkowym jest też OC za szkody w rzeczach powierzonych, czyli od utraty, zniszczenia lub uszkodzenia rzeczy oddanych na przechowanie (np. w szatniach, pokojach hotelowych, czy na parkingu strzeżonym).

2. Zabezpieczenie przed pechem

Typowym rodzajem szkód, z którymi przedsiębiorcy działający w HoReCa mają do czynienia i które wiążą się z dużymi stratami finansowymi to m.in. pożar, zalanie, przepięcia oraz kradzieże z włamaniem i awarie urządzeń. Nie zawsze jednak restaurator lub hotelarz będzie musiał pokrywać straty z własnej kieszeni, ponieważ szkody z tego tytułu może mu zrekompensować dobrze przygotowana polisa ubezpieczeniowa.

3. Pomyśl o rozszerzeniu ochrony

Firmy ubezpieczeniowe umożliwiają rozszerzenie zakresu ubezpieczenia o ochronę witryn, drzwi przeszklonych i neonów reklamowych na wypadek stłuczenia lub aktów wandalizmu. W wybranych towarzystwach można również liczyć na zwrot kosztów najmu lokalu zastępczego (przez określony czas) w przypadku, gdy z powodu zdarzeń losowych z dotychczasowego nie będzie można korzystać. Niektóre umowy ubezpieczenia przewidują też automatyczne rozszerzenie ochrony na nowe lokalizacje czy dla nowo zakupionych urządzeń. Równocześnie właściciele lokali gastronomicznych czy hoteli coraz częściej zgłaszają też potrzebę ubezpieczenia środków obrotowych, w tym artykułów spożywczych, z automatycznym podwyższeniem ich sumy ubezpieczenia w okresach zwiększonej sprzedaży sezonowej, czyli np. w okresie przedświątecznym. Warto więc zastanowić się także nad tego typu rozwiązaniem ubezpieczeniowym.

4. Fachowa pomoc

Przedsiębiorcom z branży HoReCa rekomenduje się także zakup ubezpieczenia assistance, w ramach której właściciele obiektów mają zapewnioną szybką pomoc serwisantów, elektryków, hydraulików i innych specjalistów. W niektórych towarzystwach klienci mogą również liczyć na bezpłatny dozór mienia, awaryjny sekretariat czy pomoc prawną np. w sprawach gospodarczych lub podatkowych.

5. Zadbaj o NNW

Innym rodzajem ubezpieczenia, o który powinien zadbać każdy właściciel restauracji lub hotelu jest NNW, czyli ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków. Ten rodzaj polisy gwarantuje wypłatę świadczenia w przypadku nagłych, nieprzewidzianych wypadków w pracy, takich jak np. oparzenia, co jest charakterystycznym ryzykiem dla tej właśnie branży.

Przedsiębiorcy poszukujący kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej mogą samodzielnie skomponować zakres polisy lub skorzystać z gotowych, dostępnych na rynku rozwiązań dedykowanych branży restauracyjno-hotelarskiej. Korzystając z tego drugiego rozwiązania, można mieć pewność, że zakres ochrony będzie w pełni odpowiadał rodzajowi prowadzonej działalności.

Portal używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Polityka prywatności i cookies

e