Twoja sugestia

Liberty Ubezpieczenia stało się częścią AXA Ubezpieczenia TUiR S.A.

Marka handlowa Liberty Ubezpieczenia jest używana przez AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. na podstawie umowy zawartej w związku z nabyciem portfela ubezpieczeń Liberty Seguros, Compania de Seguros y Reaseguros S.A. Oddział w Polsce. Używanie znaku towarowego Liberty Ubezpieczenia nie oznacza, że stroną umowy ubezpieczenia jest Liberty Seguros, ani że Liberty Seguros ponosi odpowiedzialność z jej tytułu.

Ubezpieczenie komunikacyjne - jak wybrać odpowiednią polisę?

  • W tym dziale przedstawiamy najczęściej zadawane przez naszych Klientów pytania wraz z naszymi odpowiedziami na nie.
Oblicz składkę

Wybór i zakup ubezpieczenia komunikacyjnego

Podstawowe pojęcia - ubezpieczenia komunikacyjne
Dowiedz się, jak wygląda procedura zawarcia umowy ubezpieczenia i czym należy się kierować, by wybrać najkorzystniejszą ofertę ubezpieczeniową.

Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań, by poznać wysokość indywidualnie wyliczonej składki ubezpieczenia. Przedstawiona oferta do niczego Cię nie zobowiązuje. Możesz ją zaakceptować i wykupić albo zapisać na później i umówić się na ponowny kontakt z Konsultantem... więcej

Wróć na górę strony

Wybór najkorzystniejszej oferty ubezpieczeniowej nie jest prosty. Uważne zapoznanie się z propozycjami różnych ubezpieczycieli pozwoli wybrać polisę, z której będziemy zadowoleni nie tylko w momencie zawarcia umowy, ale też w sytuacji, gdy będziemy zmuszeni z niej skorzystać. Kupując polisę, zwróć uwagę na dodatkowe produkty, często oferowane bezpłatnie w pakiecie z ubezpieczeniem (np. ubezpieczenie Assistance, ubezpieczenie Zielonej Karty).

W przypadku polisy Autocasco wysokość składki również nie jest jedynym ani najważniejszym kryterium wyboru. Zanim podejmiesz decyzję:

  • sprawdź pozycję, wiarygodność i wypłacalność Ubezpieczyciela
  • uważnie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia
  • sprawdź, jakie są wyłączenia odpowiedzialności
  • sprawdź zakres ochrony (np. czy Ubezpieczyciel odpowiada za kradzież pojazdu, jaki jest udział własny i w jakich szkodach, jakie terytorium jest objęte ubezpieczeniem)

Pamiętaj, że w przypadku ubezpieczenia Autocasco (inaczej niż przy OC) nie chroni Cię Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, należy więc starannie dobrać Ubezpieczyciela.

Jeżeli często wyjeżdżasz za granicę, pamiętaj o Zielonej Karcie. Sprawdź, ile będzie Cię kosztować dokupienie tej opcji (niektórzy Ubezpieczyciele oferują ją gratis).

Jeżeli zależy Ci na ochronie w każdej sytuacji, także w przypadku awarii pojazdu, rozważ zakup ubezpieczenia Assistance. Wybierając Ubezpieczyciela, zwróć uwagę na:

  • zapis w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, określający odległość od domu, w jakiej możesz liczyć na pomoc Ubezpieczyciela
  • zakres ochrony
  • zakres terytorialny ubezpieczenia (czy ochroną ubezpieczeniową objęte są również zdarzenia powstałe poza Polską)
  • rodzaj świadczeń i sumy ubezpieczenia

Umowę ubezpieczenia zawiera się na podstawie wniosku, w którym należy podać szczegółowe informacje o samym pojeździe, zabezpieczeniach przed kradzieżą, miejscu i sposobie użytkowania, obecnym i poprzednich właścicielach, przebiegu ubezpieczenia i innych parametrach określających ryzyko. Odpowiedz na te pytania rzetelnie i zgodnie z prawdą. Ujawnienie niezgodności w podanych przez Ciebie informacjach może doprowadzić do zmniejszenia odszkodowania lub odmowy jego wypłaty.

Wróć na górę strony

Wysokość składki, chociaż istotna, nie powinna być głównym kryterium oceny oferty. Im szerszy zakres ubezpieczenia, tym wyższa cena, ale oszczędzanie na polisie może w przyszłości zaowocować brakiem środków na wyrównanie szkody. Pamiętajmy, że wykupiona polisa ma zapewnić fundusz na pokrycie strat powstałych w wyniku określonych zdarzeń losowych.

Wróć na górę strony

Porównując oferty różnych Ubezpieczycieli, zapoznaj się z wysokością składki podstawowej oraz tabelami zniżek i zwyżek. Skompletuj także następujące dokumenty:

  • uprawnienia do zniżek, czyli ostatnie polisy OC lub AC. Jeżeli Ubezpieczyciel nie honoruje zniżek wynikających z ostatniej polisy, przygotuj zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia.a
  • dowód rejestracyjny z wpisem o aktualnym badaniu technicznym
  • prawo jazdy
  • dowód osobisty
  • umowę kupna-sprzedaży (fakturę VAT lub inny dokument potwierdzający prawo własności do pojazdu)

Wróć na górę strony

Oferujemy wyłącznie pakiety ubezpieczeń. Rodzaj wybranego pakietu nie ma wpływu na szybkość wypłaty odszkodowania. Obecnie ponad 80% decyzji o wypłacie odszkodowania w szkodach AC podejmujemy w czasie do 7 dni.

Wróć na górę strony

Po sprzedaży samochodu, prawa i obowiązki wynikające z umowy ubezpieczenia OC przechodzą na kupującego, któremu należy przekazać dokument potwierdzający zawarcie umowy. Nowy właściciel ma prawo wypowiedzieć ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu. Jeśli tego nie zrobi, ochrona ubezpieczeniowa wygaśnie z ostatnim dniem obowiązywania umowy. Zwrot składki jest możliwy, jeśli nabywca wypowie umowę ubezpieczenia w ciągu 30 dni od daty zakupu, a ubezpieczyciel nie jest zobowiązany wypłacić z tej polisy odszkodowania.

Wróć na górę strony

W zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego wystarczy ostatnia polisa, na której wyszczególnione są zniżki, bądź zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia, tzw. ZOPUK, które można otrzymać bezpłatnie od poprzedniego ubezpieczyciela.

Wróć na górę strony

Główną zaletą takiej formy zakupu jest dostępność serwisu przez 24 godziny na dobę. Ubezpieczenie można wykupić w dowolnym momencie, nie wychodząc z domu. W razie wątpliwości zapraszamy do kontaktu telefonicznego. U nas procedurę zakupu można rozpocząć na stronie internetowej i dokończyć podczas rozmowy z Konsultantem.

Wróć na górę strony

Umowy ubezpieczenia OC zawierane są na okres 12 miesięcy i można je rozwiązać tylko w szczególnych przypadkach, takich jak sprzedaż lub wyrejestrowanie pojazdu. Warunki wcześniejszego rozwiązania umowy reguluje Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych. W powyższym przypadku na zmianę ubezpieczyciela trzeba poczekać do końca obowiązywania wykupionej umowy.

Wróć na górę strony

Do wyliczenia u nas składki nie są potrzebne dane osobowe ani dokładny adres zameldowania. Aby poznać wysokość składki, wystarczy podać podstawowe informacje o samochodzie, właścicielu bądź kierowcy.

Wróć na górę strony

Załóż E-konto na stronie www.lu.pl, lub zaloguj się do swojego E-konta, a ubezpieczenia dobrowolne będziesz mógł wykupić samodzielnie w trakcie pierwszych 7 dni od zawarcia umowy ubezpieczenia OC. Jeżeli Twoja umowa trwa już dłużej niż 7 dni, skontaktuj się z nami dzwoniąc na numer 22 589 95 21, a nasz Konsultant przedstawi Ci ofertę i rozszerzy umowę o dodatkowe ubezpieczenia.

Wróć na górę strony

Na 30 dni przed końcem okresu ważności Twojej polisy przygotujemy dla Ciebie ofertę kontynuacji ubezpieczenia na kolejny rok. Ofertę tę otrzymasz pocztą lub na adres e-mail, Składkę za polisę możesz opłacić przelewem, kartą płatniczą lub za pobraniem pocztowym. Jeżeli dane zawarte w przesłanej ofercie uległy zmianie, prosimy o kontakt pod numerem 22 589 96 96. Załóż E-konto na stronie www.lu.pl lub zaloguj się do swojego E-konta, a odnowienia polisy będziesz mógł dokonać samodzielnie. Poprzez E-konto możesz również zmienić zakres ubezpieczenia na kolejny rok. Pamiętaj, że brak wpłaty składki w podanej wysokości i terminie nie oznacza rezygnacji z obowiązkowego ubezpieczenia OC, które zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa może przedłużyć się automatycznie. Szczegółowych informacji na temat odnowienia polisy na kolejny rok udzielą nasi Konsultanci dostępni pod numerem telefonu 22 589 96 96.

Wróć na górę strony

Jeżeli przy zawieraniu umowy ubezpieczenia zdecydowałeś się na opłacenie składki w ratach, w przesyłce z dokumentami znajdziesz wypełniony druk przelewu. Informacje o kolejnych płatnościach znajdziesz również na dokumencie polisowym. W tabeli "harmonogram płatności składki" podana jest data płatności kolejnej składki, kwota oraz numer konta, na który należy dokonać wpłaty. Pamiętaj, że płatności za kolejną ratę składki możesz również, w szybki i wygodny sposób, dokonać po zalogowaniu się do swojego E-konta. Jeżeli wyraziłeś zgodę na otrzymywanie od nas wiadomości w postaci sms lub na adres e-mail, przypomnimy Ci o zbliżającym się terminie płatności oraz podamy szczegóły niezbędne do wpłaty.

Wróć na górę strony

Jeżeli podane na Twojej polisie informacje przestały być aktualne i chcesz je zmienić, skontaktuj się z naszym Konsultantem dzwoniąc na numer 22 589 95 21. Niektórych zmian możesz również dokonywać samodzielnie logując się do swojego E-konta.

Wróć na górę strony

Opłacając kartą kredytową polisę komunikacyjną za cały rok z góry, otrzymasz 5% zniżki. Aby skorzystać ze zniżki, na drugim kroku kalkulatora komunikacyjnego wybierz jednorazową płatność kartą kredytową. Jeżeli odnawiasz polisę na kolejny rok, w celu dokonania płatności zaloguj się do swojego E-konta. Po wyborze formy płatności rabat zostanie uwzględniony automatycznie. Płatności kartą z rabatem możesz również dokonać dzwoniąc na numer 22 589 95 21, a nasz Konsultant przekieruje połączenie na bezpieczny system transakcyjny e-Card, gdzie będziesz mógł ją sfinalizować. Dzięki płatności kartą zyskujesz niższą składkę, a także szybciej otrzymujesz dokumenty polisowe!

Wróć na górę strony

Dokumenty wysyłane przez nas pocztą elektroniczną są honorowane przez organy kontroli (w tym policję). Po wydrukowaniu można je okazywać w trakcie kontroli policji oraz innych uprawnionych służb. Polisa oraz certyfikat ubezpieczenia w formie elektronicznej są identyczne z tymi, które wysyłamy pocztą, natomiast otrzymujesz je znacznie szybciej! Aby uzyskać dokumenty elektroniczne, zadzwoń na numer 22 589 95 21.

Wróć na górę strony

Portal używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Polityka prywatności i cookies

e